O mnie
Biznes nie jest dla wszystkich. Tak jak wysokogórskie wspinaczki. W biznesie i w górach liczą się odwaga, analityczny umysł – umiejętność przewidywania i gotowość na najtrudniejsze wyzwania. Dlatego właśnie w biznesie – tak jak w górach – dużą wagę przywiązuję do planu, strategii, alternatywnych rozwiązań oraz umiejętności przewidywania i analizy czynników zewnętrznych, od których zależy osiągnięcie zamierzonego celu.
Swoje doświadczenie zawodowe zebrałem w ciągu 25 lat pracy dla światowych i europejskich korporacji finansowych i telekomunikacyjnych jako:
- Specjalista ds. budowy relacji z klientami biznesowymi sieci Era – Polskiej Telefonii Cyfrowej, Obecnie T-mobile,
- dyrektor oddziału CITI Banku w Krakowie,
- dyrektor Obszaru Detalicznego w ING Bank Śląski w Krakowie
- zastępca Dyrektora Departamentu sprzedaży Detalicznej w ING Bank Śląski w Katowicach
- dyrektor Departamentu ds. Mikrofirm w Getin Noble Bank w Katowicach.
Każde stanowisko wymagało ode mnie odpowiednich kompetencji i umiejętności sprzedażowych a w szczególności menadżerskich – zarządzania zespołem sprzedawców i pracą oddziału, planowaniem i delegowaniem zadań dla kilkuset osobowego zespołu, strategią i umiejętnością przewidywania szans i zagrożeń dla organizacji i sprzedaży.
Czas poświęcony na prace w korporacji obfitował w wiele poważnych wyzwań, które ukształtowały mój charakter oraz determinację i predyspozycje do dalszego rozwoju i początku kolejnego etapu w życiu – budowania biznesu pod własną marką – reputacji, nazwiska i wzmacniających go sukcesów.
Jako specjalista ds. przekształceń i rozwoju:
- przeprowadziłem kilkadziesiąt projektów przekształceniowych i rozwojowych dla klientów z branż:
– bankowej – organizacja punktów sprzedaży bezpośredniej, rekrutacja i zarządzanie zespołem sprzedawców usług bankowych,
– budowlanej – udział w wypromowaniu marki Profigips,
– zaawansowanych technologii Fujitsu – przeprowadzenie badania rynku,
– podnoszenie efektywności działów handlowych firm o profilach sprzedaży pośredniej i bezpośredniej,
– organizacja projektów międzynarodowych z ambasadami przy planowaniu forum gospodarczych i długotrwałej współpracy między firmami o zasięgu międzynarodowym i ogólnopolskim. - Tworzę struktury sprzedażowe w krajach UE i poza nią.
- Łączę partnerów biznesowych w krajach UE i poza nią.
- Posiadam praktyczne doświadczenie, ponieważ jestem w zarządach 5 spółek działających w różnych branżach, zatrudniających blisko 200 pracowników.
- Współpracuje z Uczelnią Łazarskiego na kierunku MBA oraz z Uniwersytetem Ekonomicznym w Krakowie.
Moje motto to:
Budowanie trwałego zaufania w oparciu o doświadczenie, kompetencje i skuteczność
Widzę dużo analogii między prowadzeniem biznesu a wspinaczką górską:
- Niesprawdzenie pogody przed wyjściem w góry, to brak zbadania rynku lub otoczenia prawnego danego biznesu.
- Niezaplanowanie trasy i opcji alternatywnych to nic innego jak brak strategii i biznes planu.
- Brak właściwego ekwipunku to brak właściwych narzędzi pracy wtedy, kiedy są najbardziej potrzebne.
- Nieodpowiedni partnerzy wspinaczkowi czy też brak właściwego przewodnika to nic innego jak niekompetentny czy nieuczciwy partner biznesowy. W obu przypadkach wyjątkowo ważna jest właściwa weryfikacja.
Zarówno w górach jak i w biznesie jest ryzyko. Nigdy nie da się go wyeliminować do zera, ale to co możemy zrobić to je zminimalizować, czyli: przewidzieć je, oszacować by zapewnić opcje alternatywne otaczając się przy tym właściwymi ludźmi. Sukces tworzą ludzie – zespół najlepszych specjalistów realizujący najlepszą strategię.