O mnie

Biznes nie jest dla wszystkich. Tak jak wysokogórskie wspinaczki. W biznesie i w górach liczą się odwaga, analityczny umysł – umiejętność przewidywania i gotowość na najtrudniejsze wyzwania. Dlatego właśnie w biznesie – tak jak w górach – dużą wagę przywiązuję do planu, strategii, alternatywnych rozwiązań oraz umiejętności przewidywania i analizy czynników zewnętrznych, od których zależy osiągnięcie zamierzonego celu.

Swoje doświadczenie zawodowe zebrałem w ciągu 25 lat pracy dla światowych i europejskich korporacji finansowych i telekomunikacyjnych jako:

  • Specjalista ds. budowy relacji z klientami biznesowymi sieci Era – Polskiej Telefonii Cyfrowej, Obecnie T-mobile,
  • dyrektor oddziału CITI Banku w Krakowie,
  • dyrektor Obszaru Detalicznego w ING Bank Śląski w Krakowie
  • zastępca Dyrektora Departamentu sprzedaży Detalicznej w ING Bank Śląski w Katowicach
  • dyrektor Departamentu ds. Mikrofirm w Getin Noble Bank w Katowicach.

Każde stanowisko wymagało ode mnie odpowiednich kompetencji i umiejętności sprzedażowych a w szczególności menadżerskich – zarządzania zespołem sprzedawców i pracą oddziału, planowaniem i delegowaniem zadań dla kilkuset osobowego zespołu, strategią i umiejętnością przewidywania szans i zagrożeń dla organizacji i sprzedaży.

Czas poświęcony na prace w korporacji obfitował w wiele poważnych wyzwań, które ukształtowały mój charakter oraz determinację i predyspozycje do dalszego rozwoju i początku kolejnego etapu w życiu – budowania biznesu pod własną marką – reputacji, nazwiska i wzmacniających go sukcesów.

Jako specjalista ds. przekształceń i rozwoju:

  • przeprowadziłem kilkadziesiąt projektów przekształceniowych i rozwojowych dla klientów z branż:
    bankowej – organizacja punktów sprzedaży bezpośredniej, rekrutacja i zarządzanie zespołem sprzedawców usług bankowych,
    – budowlanej – udział w wypromowaniu marki Profigips,
    – zaawansowanych technologii Fujitsu – przeprowadzenie badania rynku,
    – podnoszenie efektywności działów handlowych firm o profilach sprzedaży pośredniej i bezpośredniej,
    – organizacja projektów międzynarodowych z ambasadami przy planowaniu forum gospodarczych i długotrwałej współpracy między firmami o zasięgu międzynarodowym i ogólnopolskim.
  • Tworzę struktury sprzedażowe w krajach UE i poza nią.
  • Łączę partnerów biznesowych w krajach UE i poza nią.
  • Posiadam praktyczne doświadczenie, ponieważ jestem w zarządach 5 spółek działających w różnych branżach, zatrudniających blisko 200 pracowników.
  • Współpracuje z Uczelnią Łazarskiego na kierunku MBA oraz z Uniwersytetem Ekonomicznym w Krakowie.

Moje motto to:

Budowanie trwałego zaufania w oparciu o doświadczenie, kompetencje i skuteczność

Widzę dużo analogii między prowadzeniem biznesu a wspinaczką górską:

  • Niesprawdzenie pogody przed wyjściem w góry, to brak zbadania rynku lub otoczenia prawnego danego biznesu.
  • Niezaplanowanie trasy i opcji alternatywnych to nic innego jak brak strategii i biznes planu.
  • Brak właściwego ekwipunku to brak właściwych narzędzi pracy wtedy, kiedy są najbardziej potrzebne.
  • Nieodpowiedni partnerzy wspinaczkowi czy też brak właściwego przewodnika to nic innego jak niekompetentny czy nieuczciwy partner biznesowy. W obu przypadkach wyjątkowo ważna jest właściwa weryfikacja.

Zarówno w górach jak i w biznesie jest ryzyko. Nigdy nie da się go wyeliminować do zera, ale to co możemy zrobić to je zminimalizować, czyli: przewidzieć je, oszacować by zapewnić opcje alternatywne otaczając się przy tym właściwymi ludźmi. Sukces tworzą ludzie – zespół najlepszych specjalistów realizujący najlepszą strategię.